Als onderdeel van de community van The Hague Tech (THT) leek het ons leuk om eens rond de tafel te gaan zitten met Danny Toet, hun Operations Manager. We waren benieuwd hoe de community zich heeft aangepast, vooral tijdens deze pandemie. We waren ook gefascineerd door hoe de community is gegroeid door nieuwe leden en partnerschappen. Natuurlijk zijn we ook benieuwd naar wat ze in de nabije toekomst willen bereiken.
Danny, er gebeuren natuurlijk veel verschillende dingen binnen The Hague Tech. Kun je kort omschrijven wat THT doet?
In een notendop, THT biedt werkplekken voor iedereen die gepassioneerd is over tech. Onze community van innovators, ondernemers en changemakers is dé plek in Den Haag waar talent, bedrijven, overheden en kennisinstellingen samenkomen om maatschappelijke vraagstukken op te lossen door middel van technische innovatie. We spelen een actieve rol in het ecosysteem door co-working, co-creatie en samenwerking in de community te stimuleren.
Je bent een van de meest herkenbare gezichten in onze community. Ik vroeg me dus af hoe je hier terecht bent gekomen?
The Hague Tech bevond zich op een keerpunt toen ik hier kwam werken, vooral gezien de groei. Ze waren op zoek naar iemand met aantoonbare ervaring in operations die het team kon professionaliseren en begeleiden, en tegelijkertijd de hele community naar een hoger niveau kon tillen. Dit omvatte ook het creëren van een vlaggenschip, om in staat te zijn de infrastructuur van de community over te dragen naar andere locaties, mogelijk zelfs andere landen om meer creatieve omgevingen te bouwen.
Ik zie je altijd onderweg, typend op je laptop, of pratend met mensen in de community. Wat doe je als Operations Manager?
Als Operations Manager bij The Hague Tech ben ik, samen met Olga Wielders als Program & Relationship Manager, verantwoordelijk voor de groei van het bedrijf, samen met Olga. Aan de ene kant richt ik me op het aantrekken van nieuwe leden en partners, terwijl ik aan de andere kant de kwaliteit van de diensten en de ervaring van de community bewaak. Een groot onderdeel van mijn werk bestaat ook uit administratieve taken, met name de financiële administratie en HR.
Denk je aan uitbreiding naar andere steden, gezien het feit dat je de eerste en grootste tech community in Den Haag hebt weten te creëren? of wat wil THT in de toekomst bereiken?
We willen graag een betekenisvolle organisatie zijn en we vinden het erg mooi als creatieve oplossingen voortkomen uit maatschappelijke vraagstukken. We proberen dit te activeren en te stimuleren binnen onze community. Onlangs hebben we iets soortgelijks opgezet in Ypenburg. Het Technologiepark Ypenburg is gericht op de high tech maaksector. We hebben ook een investeerder aangetrokken die erg enthousiast is over THT en plannen wil maken voor hubs in Londen en Zuid-Afrika. Dit ligt allemaal nog in de toekomst, maar de ambities zijn er al zeker.
Je kunt wel zeggen dat de pandemie elk aspect van het werk en het privéleven heeft beïnvloed. Wat is voor de community het eerste wat op het programma staat als de pandemie voorbij is?
Evenementen, of eigenlijk elke manier om mensen weer bij elkaar te brengen! We hebben de gevolgen van de corona-crisis gevoeld en een aanzienlijk deel van onze bedrijfsactiviteiten kon een jaar lang niet doorgaan. Dus als de pandemie voorbij is, gaan we meteen beginnen met het organiseren van leuke evenementen. Het doel van community management is om mensen met elkaar te verbinden. We hebben geprobeerd dit digitaal te doen via verschillende platformen, maar dit vormde een uitdaging omdat we allemaal het sociale element missen in digitale interacties. Die verbinding vinden door zo snel mogelijk borrels en evenementen te organiseren, staat dus hoog op de agenda.
Laten we eens kijken naar het begin van onze samenwerking. Wanneer ben je voor het eerst in contact gekomen met Enbition?
Ik ken Tjitze [Enbition’s CEO], hij was mijn manager bij het bedrijf waar ik eerder werkte. Toen ik bij THT begon te werken, kwamen hij en het Enbition team erbij. Ik heb zelf veel ervaring met financiële administratie en outsourcing, en dacht aanvankelijk niet dat THT de diensten van Enbition nodig had. Na een paar sparring-sessies met Tjitze kwam ik tot de conclusie dat de problemen waar wij tegenaan liepen opgelost konden worden door Enbition, wat ons een hoop tijd en energie zou besparen en tegelijkertijd een van onze leden zou ondersteunen.
Laatste vraag voordat we een potje ping pong gaan spelen in de community ruimte, welke voordelen zie je in het werken met Enbition en hoe is de samenwerking met hen verlopen?
Enbition doet de financiële administratie, de rapportage, de controle en het risicobeheer. We werken pas sinds januari met Enbition en we merken nu al dat ze een stapje extra doen voor ons. We zien nu al dat we veel meer inzicht hebben in de cijfers en dus ook meer stuurinformatie. De samenwerking verloopt heel soepel. Dat ze bij ons in de community zitten is gunstig, als ik een vraag heb kan ik ze direct bellen of persoonlijk aanspreken.
Het was super om met je te praten Danny! Nu ga ik je even verslaan met ping pong!